Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarlson, Lisa
TitelAn Interdisciplinary Approach to the Design of Play Environments for Severely Profoundly Retarded Institutional Residents.
Quelle(1979), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Building Design; Institutionalized Persons; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Play; Playgrounds; Program Descriptions; Recreational Facilities; Severe Mental Retardation
AbstractThe paper reports a project to create a play environment to discourage undesirable behaviors and encourage exploratory play behavior in severely and profoundly retarded institutional residents. It is explained that in addition to information gained from past experience, input from parents, direct-care staff, professionals, maintenance personnel, and administrators was sought in preparation of the final design. Examples of special problems of this population and the solution attempted in the final design are given. Also considered are the educational needs addressed in the design of the play structure. Solutions which involve visual, auditory, and tactile stimulation are outlined. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: