Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSposato, Susan E.
TitelA Comparison of Oral Reading and Silent Reading on a Standardized Reading Achievement Test.
Quelle(1979), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
M.A. Thesis, Kean College of New Jersey...
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Comparative Analysis; Elementary School Students; Grade 2; Intermode Differences; Masters Theses; Oral Reading; Primary Education; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Research; Reading Skills; Reading Tests; Response Style (Tests); Silent Reading
AbstractThe purpose of this study was to determine if the comprehension of 33 second grade students on a standardized test is the same whether the test is read silently or orally. The students silently read Level B, Form 1 of the "Gates MacGinitie Reading Test"; during the month that followed, individual students read Level B, Form 2, of the test orally, carefully following all directions. Results of the study show no significant differences between the two tests; several children did score higher on one form or the other, but as a group the results were essentially the same. (Author/RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: