Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSt. John, Nancy H.
Sonst. PersonenGordon, Edmund W. (Hrsg.)
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. Inst. for Urban and Minority Education.
TitelSchool Desegregation: Outcomes for Children. Findings in Search of a Theory.
Quelle13 (1978) 2, (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBlack Students; Desegregation Effects; Elementary Secondary Education; Minority Groups; Racial Factors; School Desegregation; Student Attitudes; Student Characteristics; Success; White Students
AbstractThis article examines nine dimensions to the meaning of school desegregation for black children and analyzes one attitudinal outcome related to each dimension. The dimensions (listed first) and corresponding outcomes are as follows: (1) symbolic message and sense of control; (2) borrowed stigma aura and self esteem; (3) relative deprivation and morale; (4) roles and expectations of others and motivation; (5) peers as reference group and school related norms; (6) cross racial contact and cross racial attitudes; (7) minority group position and anxiety; (8) cultural marginality and group identity; and (9) comparative reference group and academic self confidence. The meaning of school desegregation for white children is also considered. Educational conditions under which desegregation is likely to have the most beneficial and least harmful outcomes for children are suggested for each dimension. The potential impact of individual differences, such as age, sex, mental health, achievement level and family socioeconomic status on successful biracial schooling is discussed. (Author/AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: