Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMazmanian, Paul E.
TitelThe Role of Educational Needs Assessment in Adult Education and Continuing Medical Education Program Planning. A Monograph.
Quelle(1977), (68 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Data Collection; Definitions; Educational Needs; Educational Objectives; Job Skills; Medical Education; Models; Needs Assessment; Physicians; Professional Continuing Education; Program Development; Skill Obsolescence
AbstractThis monograph, organized in two major parts, covers the role of educational needs assessment in adult education and its role in continuing medical education (CME). The first part discusses the concept of educational need and its relationship to classic program planning models and naturalistic program planning. It then covers various assessment approaches and data gathering methods with criteria for model selection. A discussion of the role of needs assessment in guiding the program planning process concludes this first part. The second part presents definitions and the purpose of CME followed by definitions of competence. It then discusses program planning models and approaches to needs assessment in CME. (EM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: