Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter for Applied Linguistics, Arlington, VA.
TitelFinal Report of the Bilingual Symposium: Building a Research Agenda. Volume 1.
Quelle(1975), (132 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Students; Bilingualism; Child Language; Communicative Competence (Languages); Language Acquisition; Language Handicaps; Language Instruction; Language Research; Linguistic Theory; Neurolinguistics; Pragmatics; Psycholinguistics; Research Needs; Second Language Learning; Semantics; Syntax
AbstractThis is the first of a series of three volumes containing papers from a bilingual symposium held in 1975. Presentations and discussion at the symposium dealt primarily with suggestions for research which linguists should undertake to assist bilingual programs. This volume contains the following papers: "Developmental Psycholinguistics," by Deborah Keller-Cohen; "Wilder Penfield's Views on Bilingual Education," by William Orr Dingwall; and "Special Problems in Language Development: The Language Impaired Child and Bilingual Education," by Bruce Fraser. Keller-Cohen's paper is followed by a discussion by Bernard Spolsky. (CLK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: