Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosaler, Jean A.; Deal, Terrence E.
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Center for Research and Development in Teaching.
TitelAcross the Great Divide: Teachers and Administrators Interpret Research Findings.
Quelle(1977), (36 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Research; Elementary Secondary Education; Experimental Programs; Organizational Change; Program Descriptions; Research Utilization; Specialists; Teacher Administrator Relationship; Team Teaching; Workshops
AbstractIn a specially designed forum, 30 teachers and administrators joined a group of researchers to interpret some recent research findings. Discussion groups focused on four issues: teacher and principal morale, specialists and conflict, teacher teams, and "loose coupling" between the district and school. A dynamic exchange of ideas resulted, with both the researchers and practitioners gaining new perspectives. The researchers saw alternative ways to view their data; the practitioners left with a new slant on pressing educational problems. Most importantly, the two groups also saw how they can mutually benefit from each other, and many of their stereotyped images were eroded. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: