Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRouin, Carole
InstitutionSouthwestern Region Deaf-Blind Center, Sacramento, CA.; California State Dept. of Education, Sacramento.
TitelRubella Deaf-Blind Child: Implications of Psychological Assessment. Proceedings.
Quelle(1976), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Blindness; Conference Reports; Deaf Blind; Deafness; Evaluation Methods; Multiple Disabilities; Rubella; Severe Disabilities; Student Evaluation; Testing
AbstractPresented are proceedings of a conference involving authorities in testing and evaluating the blind, deaf, and deaf-blind. In a paper titled "Psychological Implications of Assessing the Deaf", C. Goetzinger discusses references used in audiology, anatomy and physiology of the ear, degrees of hearing impairment, and implications of the various degrees of hypacusis. Several tests useful for evaluating the visually handicapped child are reviewed in C. Davis's article, "Psychological Aspects Related to Psycho-Diagnostic Evaluation of Blind Children". C. Whiting provides guidelines for report writing in "Assessment of the Deaf-Blind Child in the Public School". In "The Psychological Implications of Testing--A Cautionary Note", E. Greenleaf warns against quoting test results which label the deaf-blind child as retarded. A final paper titled "Psychological Implications of Assessing the Deaf-Blind" (by F. Jamieson) reviews such evaluation techniques as formal tests, informal tests, and observation. Also provided are an outline on areas of assessment and a resource list of tests for use with deaf-blind children. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: