Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPosner, George J.; Nyberg, Donald G.
TitelThe Development and Validation of a Method for Analyzing Content Sequence (MACS).
Quelle(1975), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Colleges; Content Analysis; Curriculum Evaluation; Curriculum Guides; Curriculum Research; Evaluation Methods; Postsecondary Education; Statistical Analysis; Textbook Content; Textbook Evaluation; Textbook Research; Validity
AbstractThe Method for Analyzing Content Sequence (MACS), based on the Posner-Strike categorization scheme for classifying content sequencing principles, enables a curriculum researcher or evaluator to describe in quantitative terms how the content in any given curriculum guide or textbook is sequenced. Using MACS, a curriculum worker can determine both kinds of sequencing principles which a textbook or curriculum guide employs and how extensive is the vertical structuring of content. Discrepancies between analyst-produced profiles of eleven community college textbooks, and those created by subject specialists were measured in order to test the reliability of the procedure. They were then studied in terms of program variables, analyst variables, and analyst-program variables in order to evaluate MACS and to provide guidelines for its use. (BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: