Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowry, Carlee S.
InstitutionBureau of Indian Affairs (Dept. of Interior), Albuquerque, NM.
TitelCurriculum and Evaluation Guide for Safety Education Programs. Research and Evaluation Report Series No. 40.00.
Quelle(1976), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Activities; American Indians; Curriculum Development; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Guides; Questionnaires; Safety Education
AbstractDesigned to assist Bureau of Indian Affairs school officials in the identification of safety education program needs, this evaluation guide focuses upon the basic operational components in a safety education program. The means for establishing an evaluation design for safety education are presented via a flexible model appropriate for most typical, K-12 schools. Specifically, this guide includes: (1) a general evaluation plan with step by step operational procedures; (2) curriculum suggestions (travel safety; home and farm safety; job safety; school safety; recreational safety; fire prevention and protection; first aid; and driver education); (3) educational objectives; (4) the role of safety education in an educational program; (5) criteria for the evaluation of safety education in American Indian education (program objectives; administration; curriculum; in-service training; audio-visual aids; budget; safety handbook; accident reporting forms; safety organizations; safety in shops; inspection for fire safety; traffic safety; first aid; first aid supplies; bicycle in-service training); (5) samples of pre-tested questionnaires for students, teachers, parents, and administrators. (JC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: