Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcBride, Vearl G.; und weitere
InstitutionMichigan State Dept. of Education, Lansing. Div. of Special Education.
TitelAn Exploration in Braille Speed Reading: Report and Evaluation of the 1973 McBride Institute in Michigan.
Quelle(1975), (81 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlindness; Braille; Exceptional Child Research; Inservice Teacher Education; Partial Vision; Program Descriptions; Program Effectiveness; Reading Rate; Visual Impairments
AbstractIntended for teacher educators, the document provides four presentations on the methods and effectiveness of the Braille Speed Reading Institute. A general background of the Institute by A. Ensign traces the development of the project from a request made by a teacher of the blind and partially sighted to the completion and finalization of details prior to the Institute's opening. Listed in the evaluation of procedures by V. McBride are 11 instructional steps (such as begin each practice session with warm-up exercises) given to the 12 blind and five sighted students involved in the 10-day program. Covered in the section on evaluation of the Institute titled "An Exploration of the Effectiveness of Braille Speed Reading Techniques" (by M. Hodson, et al.) are an introduction, purpose of the study, description of the Institute, methodology, and findings. In a general assessment of the Institute (by M. Polzien and A. Ensign), it is noted that the Institute appeared to have made an impact upon the 17 Ss by motivating thought, communication, and experimentation. Attachments include a preliminary description of the workshop, preliminary information for participants, and sample evaluation forms. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: