Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSekaquaptewa, Eugene
TitelA Design for Community Involvement in CBTE for Cultural Pluralism.
Quelle(1973), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Biculturalism; Community Involvement; Competency Based Teacher Education; Cultural Pluralism; Higher Education; Hopi; Preservice Teacher Education; School Community Relationship; Teacher Interns
AbstractThis paper describes the use of student teacher interns who lived and taught on a Hopi Indian reservation. People in the Hopi community housed these teachers and cooperated with them in the classroom and in formulating educational material that would be relevant to their local culture. One Teacher Corps team developed a whole Hopi unit in social studies. Teaching teams were led by a Hopi who coordinated educational and administrative tasks and helped the interns and the community communicate with each other. The author sees such model programs as useful in supplementing institutional teacher training for bicultural situations. (CD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: