Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavison, Dewitt C.
TitelSocial Schemata of Young Children Attending Schools Varying in Racial Composition: Race Versus Sex in a Binary-Choice Photo Sorting Task.
Quelle(1975), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Patterns; Elementary School Students; Racial Factors; Research Projects; School Desegregation; Selection; Sex Differences; Social Influences; Social Psychology; Sociometric Techniques; Speeches
AbstractThis study examined the responses children made on a photo sorting task when given a choice between race and sex as a basis for pairing photographs of Black and White children their own ages. It was hypothesized that children in racially integrated schools would make relatively fewer sortings based on race than their counterparts in racially homogeneous schools. Of additional interest was whether sorting patterns by sex, across racial lines, varied if the subject himself was included in the pairings, as distinguished from his pairing of others across racial lines. Results showed that white children, whether they attended racially integrated schools or all-white schools, had similar sorting patterns. Race and sex membership of students generally, had no significant effects on their sorting patterns. (Author/PC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: