Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoburn, James L.
TitelBuilding the Administrative Team.
Quelle(1975), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Education; Administrator Role; Administrators; Coordination; Educational Cooperation; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Humanization; Leadership Styles; Leadership Training; Management Teams; School Administration; Staff Utilization
AbstractIn order to be effective, management concepts must be taught to all members of the management team. Team members must learn that they are truly interdependent and must develop a strong interrelationship based on mutual respect for each other's expertise and point of view. Team management is beginning to develop when each member displays complete participation and involvement. Team members must be taught various styles or management, and each member should develop a model style to emulate. The Blake and Mouton Management Grid can be an effective tool for referring to various management styles. Once a management team has been developed, it should evaluate school programs and attempt to close the gap between what a school is and what it should be. Members of an effective administrative team will work collectively to help all individuals within the school to be productive. (Author/JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: