Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBiskin, Donald S.; Rice, Deborah
TitelAre Transition Periods the Optimal Time for Acceleration? The Training of a First Order Conservation in Young Children.
Quelle(1974), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Abstract Reasoning; Acceleration; Cognitive Processes; Conservation (Concept); Developmental Psychology; Kindergarten Children; Learning Readiness; Skill Analysis; Skill Development; Training Methods; Transfer of Training
AbstractThe effectiveness of acceleration training with children who were in a transition period was examined. Forty-eight kindergarten children were separated into four groups on the basis of their status (Preoperational vs. Transitional) and whether or not they received three sessions of inversion-negation training. The results of the immediate and delayed posttests indicated no difference due to the status dimension. However, differences as a function of training were manifest. The results of the investigation do not support Inhelder's contention that acceleration can only occur during transition periods between stages. (Author/CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: