Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorton, Terry; und weitere
TitelDual Audio TV Instruction: A Mass Broadcast Simulation.
Quelle(1973), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudio Equipment; Educational Media; Educational Radio; Educational Research; Educational Television; Elementary Education; Grade 1; Grade 2; Inner City; Simulation; Teaching Methods
AbstractIntended as a method of increasing children's learning from commercial television by providing supplementary educational commentary on a simultaneous radio broadcast, this study was designed to explore the potential of dual audio instruction as a mass educational system by determining the medium's practicality, the rate of voluntary usage, the amount of material learned, the amount of verbal interaction due to dual audio, and the general reactions of parents, teachers, and children. A field experiment was conducted involving 872 inner-city first and second graders over a 2 month period. Results of the study indicated that it was possible to make and maintain all the necessary arrangements for broadcasting dual audio television, and that the dual audio supplement increased the television program's share of the available television audience. The use of viewer-owned FM radios was shown to be a feasible way of receiving dual audio instruction. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: