Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGaslin, William L.
TitelA Comparison of Achievement and Attitudes of Students Using Conventional or Calculator Based Algorithms for Operations on Positive Rational Numbers in Ninth Grade General Mathematics.
Quelle(1974), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAlgorithms; Grade 9; Low Ability Students; Low Achievement; Mathematics Education; Number Concepts; Rational Numbers; Research; Secondary School Mathematics; Student Attitudes
AbstractThis paper reports the results of a ten-week study investigating the use of electronic calculators to perform basic operations with rational numbers in ninth-grade mathematics classes. In all, six classes and 101 students were involved. A short literature review is given and three treatments are described. Dependent variables were five mastery tests, a transfer test, a retention test, and an attitude survey. Use of an "alternative algorithm set" with the calculator appeared to be a viable alternative to use of the "conventional algorithm set" with or without the calculator. Other results, conclusions, and educational implications are presented. (LS)
AnmerkungenERIC/SMEAC, Ohio State University, 400 Lincoln Tower, Columbus, Ohio 43210 (on loan)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: