Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAwkerman, Gary L.
InstitutionCharleston County School District, North Charleston, SC.
TitelAspects of Marine Ecology.
Quelle(1973), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiology; Curriculum; Ecology; Environmental Education; Instructional Materials; Marine Biology; Oceanography; Secondary School Science; Study Guides
AbstractThis publication is designed for use in standard science curricula to develop oceanologic manifestations of certain science topics. Included are teacher guides, student activities, and demonstrations to impart ocean science understanding, specifically, aspects of marine ecology, to high school students. The course objectives include the ability of students to: (1) identify the fundamental source of energy for the marine ecosystem; (2) describe the functions of producers, consumers, and decomposers in the ecosystem; (3) identify typical food webs and food chains; (4) explain relationships between local nutrient depletion and stratification of ocean circulation; and (5) discuss the effects of pollution on the marine ecosystem. This work was prepared under an ESEA Title III contract. The reference page will not reproduce clearly. (Author/EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: