Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSarbaugh, L. E.; und weitere
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Dept. of Communication.
TitelA Study of the Diffusion of Ten Educational Products. An Evaluation of Communication and Subsequent Action With Respect to Educational Innovations in Ten Display Modules.
[Report No.: NIE/HEW-1
Quelle(1973), (157 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdoption (Ideas); Communication (Thought Transfer); Diffusion; Display Aids; Educational Innovation; Educational Research; Program Evaluation; Teaching Methods
AbstractResearch was undertaken to evaluate the degree to which a program of exhibiting display modules of new teaching methods influenced the adoption of those methods. The study examined: 1) the prior adoption level of display visitors, 2) the amount of attention paid to different aspects of the displays, 3) the reactions to displays, 4) the ability of the modules to persuade teachers and administrators to adopt innovations, 5) the effectiveness of combining consulting sessions with the display modules, and 6) the sources of information people use to learn about these new methods. Results indicated that the displays and consulting sessions definitely promoted increased awareness and adoption of educational innovations. (LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: