Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMagee, Bettie; und weitere
TitelA Description of Simulation Technique to Develop Teacher and Counselor Empathy with the Spanish Speaking Student.
Quelle(1972), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnglo Americans; Classroom Techniques; College Students; Counselor Training; Cultural Awareness; Cultural Differences; Mexican Americans; Simulation; Spanish Speaking; Teacher Education; Michigan
AbstractThe purpose of the simulation technique described in this report is to develop teacher and counselor empathy with the Spanish-speaking student. The technique, developed to be used with English-speaking college students, includes the use of a class conducted in Spanish, a simple form written in Spanish to be completed by the students, punishment for the use of English in the classroom, and class discussion in English after the simulation. Findings include the fact that many students are not aware of the problem faced by Spanish-speaking children, that few students realize the number of Chicano students in Michigan, and that few students are acquainted with the migrant education program in Michigan. (PS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: