Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLacey, David W.
InstitutionNational Technical Inst. for the Deaf, Rochester, NY.
TitelA National Survey of Career Development Programs in Residential Schools for the Deaf.
Quelle(1971), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Programs; Educational Trends; Exceptional Child Education; Hearing Impairments; Labor Needs; Professional Education; Residential Schools; Statistical Data; Surveys; Vocational Education
AbstractSurveyed were 66 residential schools for the deaf concerning career development programs at the schools, as perceived by superintendents. Comprehensive career development services were seen to include vocational instructional programs, vocational counseling, vocational evaluation, referral services, and placement services. Statistical data obtained covered current career development services in residential schools in 1970, projected career development services for 1971-76, and superintendents' perceptions of projected professional manpower and training needs, including appropriate curricula and professional preparation for vocational teachers and counselors. Information obtained was related to implications of labor market trends for vocational curricula and employment of deaf persons. (KW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: