Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Dale; Venezky, Richard
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelAn Instrument for Testing Pronunciations of Vowel Clusters. Part I: Linguistic Background.
[Report No.: TR-137
Quelle(1970), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Language; Elementary School Students; Language Research; Language Tests; Linguistics; Phonetics; Pronunciation; Pronunciation Instruction; Reading Research; Spelling; Test Construction; Vowels
AbstractSince pronunciations of vowel clusters are among the most unpredictable letter-sound correspondences in English and therefore children learning to read must often rely on something other than spelling as a clue to pronunciation of vowel cluster words, data relating to pronunciation frequencies of certain vowel clusters were gathered for this study, and a rationale for selection of words containing these clusters was developed. An instrument devised for use in assessing children's initial pronunciations of vowel clusters in unfamiliar words is described, and a study using it is proposed. Results of the study will be presented in a second report. (MS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: