Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurris-Meyer, Harold
InstitutionFlorida Ocean Sciences Inst., Inc., Boca Raton.
TitelAn Inquiry into the Educational Potential of Non-Verbal Communication. Final and Interim Reports.
Quelle(1970), (176 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAural Learning; Disadvantaged Youth; Educational Innovation; Educational Methods; Emotional Experience; Learning Processes; Measurement Instruments; Multisensory Learning; Nonverbal Communication; Nonverbal Learning; Peer Teaching; Polygraphs; Reading Instruction; Spelling Instruction; Visual Learning
AbstractThis document contains eight progress reports of a research project testing the assumption that communication at the nonverbal level affects a student's emotional involvement in the material he studies and this the learning process itself. The project attempted to establish the educational potential of nonverbal communication by measuring emotional responses of students (K-college) to stimuli (music, slides, sounds, color, light, film) with a polygraph and an instrument (the Encabulator) developed and tested specifically for the program. It simultaneously applied nonverbal communication techniques to a peer-teaching program for disadvantaged students. Some conclusions reached by the study were that (1) teaching via the arts, in combination with peer to peer techniques is effective in developing and improving spelling and reading programs; and (2) nonverbal communication techniques--which require no special training-- are particularly effective in motivating the disadvantaged and result in improved learning rates, consistent attendance, and improved classroom behavior. (DD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: