Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKreitlow, Burton W.; MacNeil, Teresa
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelA Model for Educational Improvement in Extension. Theoretical Paper No. 26.
Quelle(1970), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Improvement; Educational Innovation; Extension Education; Models
AbstractOriginally designed to describe change in school systems, a model for educational improvement is generalized here in terms of university extension. An assumption is made that Extension is also an open system, where an observable improvement process occurs. The model permits an idea to be traced from the point where it enters the system to where it becomes part of the organization's action program. The flow may proceed through the stages of research, development, diffusion, and on to adoption. An essential part of the model is its social change mechanism which includes (in the case of university extension systems) administrators, specialist staff, program participants, and a governing board. An example illustrates the importance of interaction between representatives of these groups if commitment decisions are to be reached about improvements in the system. (Four figures are included.) (Author/LY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: