Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMadison Public Schools, WI.
Titel[Madison School Forests Ecology Series.]
Quelle(1970), (122 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBiology; Conservation Education; Earth Science; Ecology; Environment; Filmstrips; Instructional Materials; Natural Resources; Teaching Guides
AbstractEach of these three booklets is to be used in conjunction with a field trip in the Madison, Wisconsin area, and to serve as a guide for presenting the filmstrips for each excursion. "Madison School Forests" emphasizes plant succession in a natural oak community. "Three Layers of Green in the Madison School Forest" emphasizes interrelationships between plants and animals of the forest. The main text of these two booklets provides the reader with a detailed explanation of the ecology of southern Wisconsin. "Cherokee Marsh - A Wetland to Cherish" includes maps and a brief list of facts about the surface waters of Dane County. Each document has a list of objectives, suggested use of materials, and photographs and script for filmstrips. This work was prepared under an ESEA Title III contract. (PR)
AnmerkungenVisual Education Consultants, Inc., 2840 Laurel Lane, Middleton, Wis. 53562 ("Madison Schools Forests", $13.50; "Three Layers of Green", $15.00; "Cherokee Marsh", $6.95)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: