Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJolles, Isaac; Southwick, Selma I.
TitelA Clinical Approach to Training the Educable Mentally Retarded: A Handbook.
Quelle(1969), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Attention; Concept Formation; Concept Teaching; Exceptional Child Education; Handwriting; Individual Characteristics; Individualized Instruction; Language Acquisition; Learning Disabilities; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Motivation; Perception; Reading; Sensory Training; Teaching Methods
AbstractThe use of methods found effective with the brain injured with educable mentally handicapped children is discussed; the clinical approach to teaching and the psychology of the educable are explained; and educational implications are outlined. The following are then considered: sensory deficiencies and intensified stimulation; training perception; training language and conceptional thinking; and developing attention and motivation. Methods for teaching arithmetic, reading, and handwriting to the educable are detailed; and the clinical approach is described in action. (JD)
AnmerkungenWestern Psychological Services, Publishers and Distributors, 12031 Wilshire Boulevard, Los Angeles, California 90025 ($6.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: