Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFormanek, Ruth
InstitutionHofstra Univ., Hempstead, NY.
TitelEncouraging Students' Research on Cognitive Development.
Quelle(1969), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; College Programs; Fellowships; Language Acquisition; Research Projects; Student Research; Teacher Education; Teacher Education Programs; Miller Analogies Test
AbstractThe Experienced Teacher Fellowship Program at Hofstra University involves the participants in investigating the structure, claims, and methodologies of the natural sciences, mathematics, social sciences, and the psychological findings of Piagetian-oriented cognitive development studies. The Fellows in the program form groups to decide on research topics, some of which have resulted in studies of (1) conservation of quantity in first grade children, (2) the level of moral judgments of children enrolled or not enrolled, in a school of the Ethical Culture Society, and (3) the attitudes of lower-class children and middle-class children toward policemen, fathers, mothers, and teachers. (WD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: