Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inALLEN, DWIGHT W.
TitelMICRO-TEACHING--A NEW FRAMEWORK FOR IN-SERVICE EDUCATION.
Quelle, (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Teachers; Curriculum Evaluation; Educational Innovation; Inservice Education; Microteaching; Supervisors; Supervisory Methods; Teacher Evaluation; Teacher Orientation
AbstractMICROTEACHING WAS USED IN A SERIES FOR THE IN-SERVICE TRAINING OF SUPERVISORS. TEACHERS AND SUPERVISORS WERE GIVEN ONLY A CURSORY AMOUNT OF TRAINING AND INITIAL APPLICATION, YET SUPERVISORS WERE ABLE TO NOTICE DIFFERENCES IN TEACHING BEHAVIOR. THE TRAINING SEMINARS DEMONSTRATED THAT MICROTEACHING CAN BE OF REAL VALUE TO EXPERIENCED PERSONNEL. MICROTEACHING WAS FOUND TO BE VALUABLE FOR IN-SERVICE SITUATIONS BECAUSE OF (1) ITS IMMEDIATE FEEDBACK AND RETEACHING FACTOR, (2) THE NEED TO GIVE TEAM-TEACHING PERSONNEL TOTAL RUNS, (3) ITS ABILITY TO ACCURATELY GAUGE THE INSTRUCTIONAL LEVEL OF NEW MATERIAL, (4) ITS USE IN PROVIDING AN INDEX OF TEACHING ABILITY PRIOR TO EMPLOYMENT, AND (5) ITS PROVIDING FOR A CONTINUOUS SUPERVISION AND EVALUATION OF BEGINNING TEACHERS. (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: