Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDillon, Jean
TitelBlack minority ethnic students navigating their way from access courses to social work programmes.
Key considerations for the selection of students.
QuelleIn: The British journal of social work, 41 (2011) 8, S. 1477-1496Verfügbarkeit 
BeigabenDiagramm; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-3102
SchlagwörterPartizipation; Ausbildung; Qualifikation; Sozialarbeiter; Biografie; Gleichbehandlung; Rahmenbedingung; Ethnische Minderheit; Student; Großbritannien
AbstractThis paper explores the experiences of predominantly black minority ethnic (BME) students navigating their way from further education (FE) college Access courses to undergraduate social work programmes. It discusses tensions associated with balancing academic and professional entry requirements for social work education with principles of social justice enshrined in policy to widen participation to higher education (HE) and to the professions for those from less privileged social backgrounds. Drawing upon her doctoral study (Dillon, 2010a, 2010b) and insights from social reproduction, life course development and critical race theories, the author argues that entry to social work education is not without problems for some students.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The British journal of social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: