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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrojahn, Manfred
TitelZu den Begriffen "Ausdruck" und "Emotion" im gegenwärtigen kompositorischen Denken.
QuelleAus: Behne, Klaus-E. (Hrsg.): Gefühl als Erlebnis - Ausdruck als Sinn. Laaber: Laaber-Verlag (1982) S. 14-23
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 3
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-921518-73-3
DOI10.25656/01:24762
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-247626
SchlagwörterSinn; Gesellschaft; Ausdruck; Emotion; Ästhetik; Komponieren; Musik; Musikpädagogik; Fortschritt; Tradition; Komponist
AbstractTheir search for 'emotionality', 'expression' and 'feeling' has led the younger generation of composers to survey all musical material, including that of the past. It was discussed how traditional elements that live on in our emotions and in composition techniques could be adapted. The reactions of the public to the results of this discussion varied from sensitive analysis to abuse, disclosing aesthetic frontiers which have yet to be overcome. In this article, attempts are made to explain a certain aesthetic development. The problematic term 'progressive' will be extensively discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
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