Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Chapman, Arthur; Smith, Joe |
---|---|
Titel | Narration and equivocation. Locating state, nation and empire in the pre-university history examination syllabi of England and Scotland. |
Quelle | Aus: Colla, Piero S. (Hrsg.); Di Michele, Andrea (Hrsg.): History education at the edge of the nation. Political autonomy, educational reforms, and memory-shaping in European periphery. Cham: Palgrave Macmillan (2023) S. 245-272
PDF als Volltext |
Reihe | Global Histories of Education |
Beigaben | Illustration 1; Literaturangaben S. 270-272 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-031-27245-5; 978-3-031-27246-2 |
DOI | 10.1007/978-3-031-27246-2_11 |
Schlagwörter | Identität; Curriculum; Geschichte (Histor); Geschichtsbewusstsein; Geschichtsbild; Nation; Narration; England; Schottland |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2024/1 |