Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawkman, Andrea M.; Knowles, Ryan T.
TitelTeaching.
Exploring the racial pedagogical decision making of PK-12 teachers.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 55 (2023) 4, S. 424-439Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2023.2225198
SchlagwörterRassismus; Soziale Bewegung
AbstractThis study explores the racial pedagogical decision making of teachers presented with the opportunity to address the #BlackLivesMatter movement in their classroom. Findings of more than 4,000 teachers indicate that suburban, urban, African American and Latino/a were most likely to address BLM through an antiracist positioning. Rural and more experienced teachers were the most likely to respond `All Lives Matter´ to a classroom scenario. Analysis of extended response items found that participants deployed three defences to avoid engaging with #BLM in their classrooms: constitutional, institutional and appropriateness. Findings generated in this study provide insights into how teachers will approach calls for challenging anti-Black racism in their classrooms.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: