Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Jacob, Brian A.; Ricks, Michael D. |
---|---|
Institution | National Bureau of Economic Research |
Titel | Why Choose Career Technical Education? Disentangling Student Preferences from Program Availability. Gefälligkeitsübersetzung: Warum eine technische Berufsausbildung? Entflechtung von Schülerpräferenzen und Programmverfügbarkeit. |
Quelle | Cambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023), 52 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4) |
Reihe | NBER working paper / National Bureau of Economic Research. 31756 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
DOI | 10.3386/w31756 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungsangebot; Bildungsertrag; Sekundarbereich; Fächerwahl; Unterrichtsfach; Angebotsentwicklung; Einkommenseffekt; Nachfrageentwicklung; Berufsbildung; Studienwahl; Arbeitspapier; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; Präferenz; Technik; Männlicher Jugendlicher; Schwarzer; Weibliche Jugendliche; Weißer; USA |
Abstract | "This paper presents the first evidence of how students make career technical education (CTE) course-taking decisions. Among the universe of Michigan high-schoolers we find large disparities in CTE access and participation by gender, race, and income. We decompose participation gaps between supply (access) and demand (preferences) with a simple discrete choice model. We find that student preferences for CTE content drive participation gaps by gender, inequities in access drive gaps by income, and school-level supply and demand factors combine to create the gaps by race. Policy simulations highlight the importance of accessible CTE delivery models within comprehensive high schools." The study refers to the period 2008-2019. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2024/1 |