Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Suying; Yuan Huang, Yue
TitelThe impact of the absence of grammatical tense in L1 on the acquisition of the tense-aspect system in L2.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 42 (2004) 1, S. 49-70Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Grammatikunterricht; Sprachgebrauch; Tempus (Ling); Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Englischunterricht; Chinesisch; Schreiben; Aspekt
AbstractMany researchers have found that learners go through stages in acquiring the L2 tense system: from relying on pragmatic devices to using more lexical devices, and then to using more grammatical morphology. Chinese is a language that has no tense (a [-tense] language) and relies on pragmatic and lexical devices to indicate temporal locations. The study investigates what impact a [-tense] L1 may have on the acquisition of the English tense system. The authors have found: (1) classroom instruction may force an early start of tense use; (2) the Chinese way of expressing temporality may reinforce the learners' initial tendencies of relying on pragmatic and lexical devices to indicate temporal locations; and (3) the early start of tense use and the L1 reinforcement of the learners' initial tendencies result in an extended period during which the learners' expression of temporality exhibits a very slow shift from depending more on pragmatic and lexical devices to depending more on grammatical devices. They have also found that the function of temporal adverbials may change from tense substitute to tense reminder as a result of special classroom training processes. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: