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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Reading in a second language (L2) is a dynamic process that involves the interplay of complex factors. The reported study investigated the effects of readers' gender, topic familiarity, enjoyment, and interest on second language reading. During two different class periods, 86 learners of intermediate Spanish at the university level completed: (1) a reading passage (a different passage each day), (2) a written recall comprehension task, and (3) a questionnaire. The reading passages were taken from authentic short stories often used for this level of language instruction. The findings suggested that in addition to linguistic factors that impede successful reading comprehension, other variables such as gender, passage content, and topic familiarity may increase the L2 reader's burden. Enjoyment and interest mattered little at this level of instruction. The predicted variables did not completely explain the gender differences in reading comprehension of the intermediate-level passage topics; however, the study results indicated that when using authentic texts, instructors should incorporate pre-reading activities that activate learners' existing knowledge. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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0015-718X
Brantmeier, Cindy: Beyond linguistic knowledge: Individual differences in second language reading. 2003.
3390339
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