Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrantmeier, Cindy
TitelSecond language reading research on passage content and gender: Challenges for the intermediate-level curriculum.
QuelleIn: Foreign language annals, 34 (2001) 4, S. 325-333Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterKultur; Gesellschaft; Kognition; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schematheorie; Fremdsprachenunterricht; Leseverstehen; Forschungsdesiderat; Mittleres Niveau
AbstractSecond language (L2) reading research has shown that content schemata significantly influence comprehension. However, a careful examination of available studies reveals disparities among research methods and procedures, thus making it difficult to formulate theories for re-examining the intermediate-level course, where the reading of lengthy, authentic texts begins. To complicate matters further, females begin to outnumber males at the intermediate level, and this gap widens at the advanced levels (Chavez, 2001). The article - through a careful review of the relevant literature - shows that much of the L2 reading process at the intermediate level remains unexplained. Finally, a call for more research at the intermediate level that examines key variables, such as passage content and gender, is made. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: