Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWolter, Brent
TitelComparing the L1 and L2 mental lexicon.
A depth of individual word knowledge model.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 23 (2001) 1, S. 41-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Grafiken
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Assoziation; Wortschatztest; Native Speaker; Spracherwerb; Vergleichende Analyse; Wortschatzarbeit; Fremdsprache; Mentales Lexikon
AbstractThe paper explores the possibility that, contrary to the findings of past studies, the L1 and L2 mental lexicon may in fact be structurally similar, with depth of individual word knowledge determining a given word's degree of integration into the mental lexicon. The paper begins by reviewing the body of evidence relevant to the research question, and then presents the design and results of an investigation comparing nonnative and native speaker patterns of responses in light of depth of word knowledge scores. In discussing the results of the study, a tentative model for the process by which words are integrated into the mental lexicon is proposed, and the long-standing belief that a shift from predominantly syntagmatic to predominantly paradigmatic responses is indicative of lexical development is challenged. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: