Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Blumenfeld-Jones, Donald S. |
---|---|
Titel | Epistemicide in curriculum studies? The erasure of the feminine and beauty/imagination/emotion/body/intuition/aesthetics/artmaking. |
Quelle | Aus: Zhao, Weili (Hrsg.); Popkewitz, Thomas S. (Hrsg.); Autio, Tero (Hrsg.): Epistemic colonialism and the transfer of curriculum knowledge across borders. Applying a historical lens to contest unilateral logics. Milton: Taylor & Francis Group (2022) S. 158-174
PDF als Volltext |
Reihe | Studies in Curriculum Theory Series |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 1-000-54123-1; 978-0-367-33948-7; 978-0-429-32302-7; 978-1-000-54123-6; 978-1-000-54127-4; 978-1-032-19857-6 |
DOI | 10.4324/9780429323027-13 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Frauenbild; Geschlechterrolle; Curriculum; Geschlecht; Menschlicher Körper; Schönheit; Ästhetik; Frauenideal |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2023/1 |