Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenQian, Yufeng (Hrsg.); Huang, Guiyou (Hrsg.)
TitelTechnology leadership for innovation in higher education.
QuelleHershey, PA: IGI Global (2019), xxiii, 351 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheAdvances in educational marketing, administration, and leadership (AEMAL) book series
BeigabenLiteraturangaben S. 291-339; grafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-5225-7769-6; 978-1-5225-7769-0
SchlagwörterNeue Technologien; Digitalisierung; Hochschulbildung; Hochschulentwicklung; Hochschulorganisation; Hochschullehrer; Hochschuldidaktik; Hochschule; E-Learning; Aufsatzsammlung; Innovation; Student
AbstractHigher education today faces several challenges including soaring cost, rising student debt, declining state support, and a staggering dropout rate. Digital technology enables numerous paths to innovation and promising solutions to these crises in higher education. However, few efforts have been made to look into the dynamic relationship between technology, innovation, and leadership and how they work together to transform teaching and learning, campus life, student service and support, administration, and university advancement. Technology Leadership for Innovation in Higher Education is a pivotal reference source that provides vital research on the intersection of technology, innovation, and leadership in higher education by examining the role of technology in activating, promoting, and accelerating innovation and by identifying challenges regarding technology leadership. While highlighting topics such as blended teaching, faculty development, and university advancement, this publication is ideally designed for teachers, principals, educational and IT management and staff, researchers, students, and stakeholders in higher education seeking current research on critical leadership dimensions required for effective education leaders. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: