Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHu, Jingjing; Wu, Peng
TitelUnderstanding English language learning in tertiary English-medium instruction contexts in China.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2020) 93, S. 1-11Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bildungspolitik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Tertiärbereich; China
AbstractThis study drew upon activity theory to understand university students' learning of English in tertiary English-medium instruction (EMI) contexts in China. It investigated seven Chinese university students' resource-mediated learning of English in EMI programs with an analysis of in-depth interview responses and stimulated recalls. The findings illustrated varieties and dynamics in terms of the students' English language learning practice. The interaction among the students' perceived content-oriented learning goals, the artifacts (e.g., textbooks, PowerPoint slides, journal articles) and community resources (e.g., classmates) they possessed, the rules for learning in their EMI programs (e.g., time limits, social norms), and the roles they played in the learning activity (e.g., content learner, English user, passive English learner, Chinese learner) explained why they learned English in this way. The study informs the formulation of educational language policy, as well as the development of curricula and pedagogical schemes for EMI programs. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: