Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kuka, Elira; Shenhav, Na'ama; Shih, Kevin |
---|---|
Titel | Do Human Capital Decisions Respond to the Returns to Education? Evidence from DACA. Gefälligkeitsübersetzung: Werden Bildungsentscheidungen durch Bildungserträge beeinflusst? Erkenntnisse aus dem DACA-Programm. |
Quelle | In: American economic journal. Economic policy, 12 (2020) 1, S. 293-324
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1945-7731; 1945-774X |
DOI | 10.1257/pol.20180352 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungsmotivation; Bildungsertrag; Kind; Schulbesuch; Schulabschluss; Schulerfolg; Abschiebung; Aufenthaltserlaubnis; Illegalität; Legalisierung; Investition; Hochschulbildung; Auswirkung; Risiko; Ausländer; Jugendlicher; Migrant; Kalifornien; USA |
Abstract | "This paper studies human capital responses to the availability of the Deferred Action for Childhood Arrivals (DACA) program, which provides temporary work authorization and deferral from deportation for undocumented, high-school-educated youth. We use a sample of young adults that migrated to the United States as children to implement a difference-in-difference design that compares noncitizen immigrants ("eligible") to citizen immigrants ("ineligible") over time. We find that DACA significantly increased high school attendance and high school graduation rates, reducing the citizen-noncitizen gap in graduation by 40 percent. We also find positive, though imprecise, impacts on college attendance." (Author's Abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2020/3 |