Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVeliz, Daniela; Gardner, Susan K.
TitelGenerational perceptions of promotion and tenure expectations by faculty in a striving university.
A quest for legitimacy?
QuelleIn: Higher education quarterly, 73 (2019) 3, S. 359-373Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterFachbereich; Hochschule; Ausland; USA
AbstractStriving universities seek to gain prestige in the academic market. One characteristic of striving universities is a change in the faculty reward system. In this study, we examined historical promotion and tenure criteria in five disciplinary units at one striving university and then conducted interviews with senior faculty and recently tenured faculty in each unit to better understand the striving dynamics at play. Findings demonstrated that pressures to seek legitimacy were a result of the faculty themselves, the institution's desire to gain legitimacy through an increased research profile and the disciplinary ties outside the university. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: