Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLueg, Klarissa
TitelMultimodal Landscaping in Higher Education Research.
Towards an Applicable Conceptual Framework.
QuelleIn: Das Hochschulwesen, 66 (2018) 1/2, S. 13-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2974
SchlagwörterMethode; Erkenntnisprozess; Internationalisierung; Prozessanalyse
AbstractThe purpose of this paper is to introduce Multimodal Landscaping (ML) as a conceptual framework, and to illustrate how this approach can be applied within the field of higher education research. It is argued that ML is a suitable tool, especially, in studies investigating university internationalization, and in studies focusing on the agent level of higher education organizations. ML is argued to add to the diversity of methods within a social constructivist methodology. The author illustrates how ML is connected and/or different from kindred approaches, such as linguistic landscaping, and multimodal discourse analysis. Several pathways are proposed as to how to theoretically imbed and extend the conceptual framework. Tangible methods and techniques are elaborated on in order to demonstrate how ML can be operationalized in a research project. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Das Hochschulwesen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: