Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuentes Hutfilter, Andrés; Lehmann, Stephanie; Jung Kim, Eun
InstitutionOECD / Economics Department
TitelImproving skills and their use in Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbesserung der Qualifikationen und ihrer Verwertung in Deutschland.
QuelleParis (2018), 48 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 1516
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1815-1973
DOI10.1787/8a251b1f-en
SchlagwörterKompetenz; Bildungsbeteiligung; Kognitive Kompetenz; Problemlösen; Bildungssystem; Benachteiligtenförderung; Bildungsförderung; Bildungsertrag; Computerkenntnisse; Lesen; Schreiben; Mathematik; Technologische Entwicklung; Einkommenseffekt; Mismatch; Produktivitätseffekt; Berufsbildungssystem; Qualifikationsniveau; Qualifikationsverwertung; Schlüsselqualifikation; Überqualifikation; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Institution; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Erwachsener; Deutschland
Abstract"Cognitive skills, such as reading and numeric skills, are key determinants of wages, employment and long-term economic growth. Good cognitive skills also reduce poverty risk and improve nonmaterial wellbeing, such as health and social cohesion. Non-cognitive skills, such as skills to use information and communication technology as well as managerial skills, also help workers adapt to new technologies and globalisation. In Germany cognitive skills among adults are above OECD average, but weaker than in leading economies, especially among individuals with low and middle qualifications. Much progress has been made to improve learning outcomes of youth with disadvantaged socio-economic background. Nonetheless, high-quality childcare, early childhood and full-day primary education still need to expand. The vocational education system is very successful in integrating young people well in the labour market. Strengthening general education within the successful vocational education and training system could help ensure the capacity of graduates to adapt to technological change at higher age in the future. Participation in life-long learning could be encouraged by better addressing individual training needs. This could improve prospects for adults without professional qualifications. Women's skills are used less well than men's, calling for policies to address gender imbalances in the labour market." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: