Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOosten, Johanna M.F. van
Titel"Sexy selfies". The role of social media in adolescents' (self-) sexualization.
QuelleAus: Kühne, Rinaldo (Hrsg.); Baumgartner, Susanne E. (Hrsg.); Koch, Thomas (Hrsg.); Hofer, Matthias (Hrsg.): Youth and media. Current perspectives on media use and effects. Baden-Baden: Nomos (2018) S. 187-202
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReihe Rezeptionsforschung. 38
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8487-3732-1
DOI10.5771/9783845280455
SchlagwörterSelbstdarstellung; Selbstwertgefühl; Mediennutzung; Medienpsychologie; Medienwirkung; Soziales Netzwerk; Sexualität; Internet; Jugendlicher
AbstractRecently, scholars have started to pay attention to how sexualization may occur in social media, where adolescents are said to self-sexualize through posting sexy pictures of themselves (sexy self-presentation). Based on an overview of recent research on adolescents' social media use and online self-presentation, it can be concluded that some aspects of sexualization, such as self-objectification and the increased emphasis on physical and sexual attractiveness, also occur in social media. However, we still lack knowledge on other aspects of online (self-)sexualization, such as the occurrence of sexual objectification - by self and others - and whether sexual content is inappropriately imposed upon adolescents in social media. Moreover, although there is initial evidence that the use of social media decreases self-esteem and sexual satisfaction, we still lack knowledge on whether the same consequences that are said to occur for sexualization in traditional media also occur for self-sexualization in social media. Suggestions for future research on (self-) sexualization in social media are given, which also pertain to the unique aspects of social media (i.e., peer norms and self-perception) compared to traditional media platforms. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: