Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | King, Kenneth (Hrsg.) |
---|---|
Institution | NORRAG |
Titel | Refugees, displaced persons and education. New challenges for development and policy. |
Quelle | Genf: NORRAG (2016), 159 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | NORRAG News. 53 |
Sprache | arabisch; chinesisch; englisch; französisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsqualität; Bildungschance; Fertigkeit; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsökonomie; Entwicklungspolitik; Flüchtlingspolitik; Migration; Ausbildung; Hochschulbildung; Weiterbildung; Zugang; Flüchtling; Afghanistan; Bangladesch; Chile; China; Deutschland; Dschibuti; Eritrea; Europa; Indien; Irak; Iran; Italien; Japan; Jordanien; Kanada; Kenia; Libanon; Malaysia; Myanmar; Nigeria; Ostasien; Palästina; Ruanda; Rumänien; Skandinavien; Somalia; Subsahara-Afrika; Sudan; Syrien; Südasien; Südostasien; Thailand; Türkei; Uganda; Westafrika; Zentralafrika; Ägypten; Äthiopien; Österreich |
Abstract | Diese Ausgabe 2016 der NORRAG News hat zum Thema "Flüchtlinge, Vertriebene und Bildung: Neue Herausforderungen für Entwicklung und Politik". Die einzelnen Beiträge sind in folgende Kapitel unterteilt: Editorials - New Challenges For Development And Humanitarian Aid - Education, Skills And Forced Migration: Thematic Priorities (Quality Education And Resilience - Skills Development - Teachers And Refugees - Refugee Access To Higher Education - Second Chance Education For Refugees) - Regional Lenses On The Global Politics Of Involuntary Migration (Sub-Saharan Africa - Asia: South-, South-East And East) - A Special Focus On Syria And Its Neighbours - Refugees And Education: Evidence, What Works, And Planning. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit]. This 2016 issue of NORRAG News focusses on education, educational policy and development for refugees and displaced persons. The single articles are sorted into the following chapters: Editorials - New Challenges For Development And Humanitarian Aid - Education, Skills And Forced Migration: Thematic Priorities (Quality Education And Resilience - Skills Development - Teachers And Refugees - Refugee Access To Higher Education - Second Chance Education For Refugees) - Regional Lenses On The Global Politics Of Involuntary Migration (Sub-Saharan Africa - Asia: South-, South-East And East) - A Special Focus On Syria And Its Neighbours - Refugees And Education: Evidence, What Works, And Planning. [Abstract: Editors of Education Worldwide]. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/2 |