Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJimeno, Juan Francisco; Lacuesta, Aitor; Martínez-Matute, Marta; Villanueva, Ernesto
InstitutionOECD / Directorate for Education and Skills
TitelEducation, labour market experience and cognitive skills.
A first approximation to the PIAAC results.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildung, Berufserfahrung und kognitive Fähigkeiten. Eine erste Annäherung an die PIAAC-Ergebnisse.
QuelleParis (2016), 44 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 146
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/5jlphd2qj19n-en
SchlagwörterKompetenz; Kognitive Kompetenz; Bildungsertrag; Arbeitsanforderung; Lesen; Schreiben; Mathematik; Berufserfahrung; Niedrig Qualifizierter; On-the-Job-Training; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Estland; Großbritannien; Irland; Italien; Niederlande; Norwegen; Schweden; Spanien
Abstract"This paper examines how formal education and experience in the labour market correlate with measures of human capital available in The Survey of Adult Skills, a product of the OECD Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). The findings are consistent with the notion that, in producing human capital, work experience substitutes formal education at the bottom of the schooling distribution. First, the number of years of working experience correlates with literacy proficiency only among low-educated individuals. Secondly, low-educated workers who only perform simple tasks on their jobs (calculating percentages or reading emails) do better in numeracy and literacy tests than similar employees who did not perform those tasks. Thirdly, workers in jobs intensive in numeric tasks perform relatively better in the numeracy section of the PIAAC test than in the literacy part. Overall, our results suggest that the contribution of on-the-job learning to skill formation is about a third of that of compulsory schooling in most of the countries that participated in PIAAC." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: