Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDietrich, Julia; Salmela-Aro, Katariina
TitelEmerging adults and work.
A model of phase-adequate engagement.
QuelleAus: Arnett, Jeffrey Jensen (Hrsg.): The Oxford handbook of emerging adulthood. Oxford: Oxford University Press (2016) S. 334-345
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-19-979557-4
SchlagwörterIdentitätsentwicklung; Engagement; Arbeit; Beruf; Karriere; Entwicklung; Modell; Regulation; Erwachsener; Junger Erwachsener
AbstractThe transition from education to work is a key developmental task of emerging adulthood. In this chapter, the authors approach this transition from an engagement perspective, presenting a model of phase-adequate engagement that links career development, developmental regulation, and identity development theories in the context of the education-to-work transition. Taking a phase-adequate engagement perspective, they then review the literature on emerging adults' transition from education to work and the role of interpersonal contexts. The authors conclude with suggestions for future research, emphasizing that a holistic view is needed in the study of emerging adults' engagement, one taking more into account the structural, institutional, and cultural contexts that emerging adults are exposed to when transitioning from education to work. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: