Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRauner, Felix; Wittig, Wolfgang; Deitmer, Ludger
TitelPlural administration in dual systems in selected European countries.
QuelleAus: Rauner, Felix (Hrsg.); Smith, Erica (Hrsg.): Rediscovering apprenticeship. Research findings of the International Network on Innovative Apprenticeship (INAP). Dordrecht u.a.: Springer (2010) S. 31-43
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTechnical and vocational education and training. 11
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-90-481-3115-0
DOI10.1007/978-90-481-3116-7_4
SchlagwörterVergleichende Analyse; Ausbildung; Europa
AbstractThis chapter presents a comparative qualitative analysis of governance structures in the dual VET systems of Austria, Denmark, Germany and Switzerland. First, a theoretical framework for the classification of plural systems, such as dual apprenticeship training, is discussed. It is argued that governance in VET can be described according to the coherence of the system on the one hand and the rationale of agency on the other, and that four ideal types of governance can be distinguished. We present a methodology to implement this framework in data collection and analysis on the basis of desk research and an evaluation tool for expert workshops. In the final sections some results of the qualitative studies and the expert workshops are presented and some conclusions for VET practice and VET research are suggested. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: