Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaito, Kazuya
TitelEffects of Sound, Vocabulary, and Grammar Learning Aptitude on Adult Second Language Speech Attainment in Foreign Language Classrooms.
QuelleIn: Language learning, 67 (2017) 3, S. 665-693Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333; 1467-9922
DOI10.1111/lang.12244
SchlagwörterEmpirische Forschung; Eignung; Grammatik; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Erwachsener
AbstractThis study examines the relationship between different types of language learning aptitude (measured via the LLAMA test) and adult second language (L2) learners' attainment in speech production in English-as-a-foreign-language (EFL) classrooms. Picture descriptions elicited from 50 Japanese EFL learners from varied proficiency levels were analyzed through a range of pronunciation, fluency, vocabulary, and grammar measures. Results indicated that the learners' aptitude test scores in phonemic coding, rote and associative memory, and language analytic ability were moderately associated with the phonological/morphological accuracy, fluency, and lexicogrammar complexity of production, which are linguistic aspects thought to be instrumental in the acquisition of advanced L2 oral ability. In contrast, aptitude-proficiency links were not found with respect to relatively implicit and incidental learning aptitude (sound recognition) and foundational aspects of proficiency (appropriate use of frequent words). (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: