Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoux, Charl J.; Janse van Rensburg, Natasha
TitelAn outdoor adventure programme infused with olympic values in teaching olympism to university students.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein von olympischen Werten durchdrungenes Outdoor-Abenteuerprogramm bei der Vermittlung der Olympischen Idee gegenüber Universitätsstudenten.
QuelleIn: South African journal for research in sport, physical education and recreation, 39 (2017) 1:2, S. 63-77
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-9069
SchlagwörterBildungsauftrag; Ganzheitlichkeit; Multikulturelle Gesellschaft; Olympische Idee; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Hochschule; Wert; Student; Südafrika (Staat)
AbstractOlympic education and the underlying concept of Olympism draw largely on the writings of Pierre de Coubertin, the founder of the modern Olympic movement. Olympism is a philosophy, not only for the competition and victory of elite athletes, but also as a holistic approach throughout an individual's lifespan. Olympism uses participation and cooperation in physical and movement activities as medium for education. The purpose of the study is to determine the role of an outdoor adventure camp, infused with Olympic values, in a multicultural student cohort setting at a university in Johannesburg. Qualitative data were collected by means of focus group discussions with the camp participants. Data were analysed with ATLAS.ti to develop themes and categories. The findings revealed positive experiences among the participants with an understanding of the Olympic values of respect and friendship, and their relationship to the participants' daily lives when interacting with their peers and family. Although the participants understood the concept of excellence, its relevance and application in their daily activities were not as prominent as respect and friendship. Follow-up interventions are recommended to ensure sustained implementation on and off the sports field. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African journal for research in sport, physical education and recreation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: